ראייה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט

ראייה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט

למידע נוסף על הטיפול של RevitalVision שיפור ראייה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט.

ניתוח קטרקט הוא הניתוח הנפוץ ביותר בעולם עם כ 20 מיליון ניתוחים בשנה. כ 4 מיליון ניתוחים מתבצעים בארה”ב בשנה ובישראל כ 55 אלף ניתוחים בשנה. זהו הליך פשוט מאוד עם מעט סיבוכים. במידה וסיבוכים מתפתחים, רובם מינוריים וניתנים לטיפול. כ 98% ממטופלי הקטרקט חווים שיפור ראייה זמן קצר לאחר הניתוח.

מה גורם לראייה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט?

מטופלים רבים סובלים מקושי להסתגל לראייה לאחר ניתוח קטרקט. סיבוכים לאחר ניתוח קטרקט כגון עכירות של הקפסולה האחורית PCO עלולים לגרום לראייה מטושטשת. עכירות הקפסולה האחורית המכונה קטרקט משני היא כאשר הקפסולה העוטפת את העדשה התוך עינית מתפתחת עכירות (עננות) הגורמת לראייה מטושטשת או מעורפלת.

יתר על כן, הקושי לראות טוב לאחר ניתוח קטרקט עשוי לנבוע  במקרים רבים מירידה ברגישות לניגודית אשר נפוץ מאוד לאחר ניתוח קטרקט. הקושי לראות טוב קשור לצורך של המוח להסתגל לעדשה החדשה ולראייה, תהליך הסתגלות זה ידוע בשם  הסתגלות נוירולוגית.

הירידה ברגישות לניגודיות שכיחה במיוחד במטופלים שהושתלה בהם עדשה רב מוקדית ( מולטי-פוקלית) אשר בנויה ממספר מוקדים המותאמים לראיה ממרחקים שונים. מבנה זה, מאתגר נוירונים שונים במרכז הראיה במוח האחראים לעיבוד אזורים שונים ונוצר “רעש נוירוני” מסביב, וכתוצאה מכך נוצרת רגישות נמוכה לניגודיות.

סימפטומים לאחר ניתוח קטרקט

בשבועות או בחודשים הראשונים לאחר ניתוח קטרקט חלק מהמטופלים עלולים לסבול מראייה מטושטשת או מעורפלת, לסבול מבוהק, קושי בנהיגה בלילה, ירידה ברגישות לקונטרסט (נפוץ במיוחד באנשים שעברו השתלת עדשה מולטי-פוקלית) אשר גורם לאיכות ראיה לא טובה, ולקשיי ראיה שונים כגון זיהוי שלטים או פנים או עייפות בעיניים לאחר קריאה או צפייה בטלוויזיה.

אודות טיפול RevitalVision לשיפור ראייה לאחר ניתוח קטרקט

הטיפול של RevitalVision משפר את הרגישות לניגודיות לאחר ניתוח קטרקט ביותר מ-150% בממוצע ומסייע להסתגל לראייה לאחר הניתוח על ידי שיפור יכולת עיבוד הראייה במוח.

התרגילים מתבצעים במחשב הביתי, ומותאמים לקצב האישי של כל מטופל. כל תרגול אורך כ 30 דקות.

התרגולים של RevitalVision מאמנים את המוח לראות טוב יותר ומאפשרים לשפר את הראיה ללא ניתוח נוסף, תרופות או תופעות לוואי.

לפרטים נוספים על שיפור ראייה מטושטשת לאחר ניתוח קטרקט.


Back to Blog

יצירת קשר

    טלשיר טכנולוגיות רפואיות בע"מ
    רח' המעיין 2, מודיעין, ישראל, 7177871
    טלפון: 077-2123272 | info@revitalvision.com