טיפול בניסטגמוס

RevitalVision הנו טיפול אשר הוכח מחקרית בשיפור ראייה באנשים הסובלים מניסטגמוס מולד.

לעוד פרטים על טיפול לשיפור ראיה בניסטגמוס לחץ שיקום ראייה ירודה

במחקר קליני, שהוצג בכנס השנתי של האיגוד האירופאי לרפואת עיניים ילדים ופזילה (ESA)  נמצא כי 80% מהמטופלים עם ניסטגמוס מולד אשר טופלו

ב-RevitalVision שיפרו את חדות הראייה בממוצע ב-2 שורות.

שיפור זה משמעותי ומסייע למטופלי ניסטגמוס לקבל רישיון נהיגה.

המחקר אסף נתונים מ-28 מטופלים אשר טופלו ב-16 מרפאות שונות ב-5 מדינות (איטליה, בלגיה, יוון, טורקיה וישראל).

ניתן לצפות במחקר כאן

 

טיפול בניסטגמוס: סיבות, סימפטומים וטיפולים

ניסטגמוס הוא מונח רפואי, המתייחס לליקוי המאופיין בתנועות בלתי רצוניות של העיניים. תנועת עיניים מצד לצד, תנועת עיניים למעלה ולמטה או תנועת עיניים סיבובית הן כמה מהתנועות האופייניות למצבים של ניסטגמוס. במרבית הפעמים מתפתחת תופעת ניסטגמוס בשתי העיניים, אך לעיתים היא פוגעת רק באחת מהן. ניסטגמוס הוא לרוב תופעה תורשתית, הנגרמת כתוצאה מבעיה במעבר העצבי מהעין אל המוח או מפגם כלשהו בעין. ניסטגמוס מולד מתפתח בגיל הרך כבעיית ראייה הנלווית לבעיות עיניים וראיה אחרות, כדוגמת: חוסר בקשתית העין, קטרקט, לבקנות, גלאוקומה, מחלות ברשתית או ניוון של עצב הראייה. ישנם ילדים הנולדים עם הליקוי, ואחרים המפתחים סימפטומים של ניסטגמוס בגיל שישה שבועות או 12 שבועות, או אפילו בשלבי התפתחות מאוחרים יותר.

טיפול בניסטגמוס נרכש

ניסטגמוס נרכש מוגדר כאשר הקלט מהמערכת הוסטיבולרית לא תקין וגורם לתנודות עיניים.

ניסטגמוס נרכש נגרם כתוצאה ממחלות כגון: טרשת נפוצה או פגיעה בתפקוד הנירולוגי כתוצאה מגידול במוח או פגיעת ראש.

ניסטגמוס בילדות נגרם עקב בעיה בעיניים של תינוקות הנגרמת כתוצאה מבעיה במעבר העצבי מהעין אל המוח.

השכיח ביותר הוא “ניסטגמוס מולד”.

טיפול בניסטגמוס – תופעות לוואי

התזוזה המתמדת של העיניים במקרים של ניסטגמוס גורמת למרבית הילדים לתופעות נלוות שונות. ילדים הלוקים בסוג ניסטגמוס מולד לרוב אינם מודעים לתזוזת העיניים התמידית בשל הסתגלות מוחם לתנועות אלה. כדי למקד את מבטם ולראות טוב יותר הם נוטים לנדנד את ראשם ולנסות להתרכז. הטיית הראש כלפי מטה, הצידה או כלפי מעלה גורמת, למעשה, לביטול תנודות העיניים, כאשר גם פעוט שגילו כמה חודשים מסגל לעצמו את הטיית הראש הרצויה. מעבר לכך, לתופעת ניסטגמוס ישנן השפעות רבות נוספות, כדוגמת: פגיעה ניכרת באיכות הראייה, קושי ביצירת קשר עין, בעיה בשיווי משקל ותחושת עייפות מוגברת כתוצאה מהמאמץ. כמו כן, גורם הניסטגמוס לתפיסת עומק לקויה בקרב הילדים הלוקים בו ולהשלכות שונות מבחינה מעשית; תפיסת העומק הירודה אצל הסובלים מתופעת ניסטגמוס גורמת להם לא אחת להפוך לאיטיים ולמסורבלים מאוד, בשל הקושי להתמודד עם פערי גובה או אפילו לנוע על שטחים שאינם יציבים. כמו כן, לרוב לתופעת ניסטגמוס ישנן גם השלכות נפשית והיא גורמת לחוסר ביטחון.

הטיפול בניסטגמוס

חשוב לטפל בניסטגמוס כמה שיותר מוקדם. עם זאת, לא ניתן למנוע או לרפא לחלוטין ליקוי ניסטגמוס, אלא רק לשפר את תפקוד העיניים על ידי טיפול רציף ולאורך זמן. בשנים הראשונות ניתן להקל מאוד על ילדים הלוקים בתופעה באמצעות יצירת גירויים רבים. גירויים אלה מסייעים לילד לנצל את מלוא פוטנציאל הראייה שלו. בשלב התחלתי, מומלץ מאוד לעודד את הילד לשחק במשחקים שונים הכוללים מעקב אחר תנועה של חפץ זז. גם משחקים המיועדים לפתח קשר עין יד הם מומלצים מאוד. עם זאת, חשוב לזכור, כי ילדים הלוקים בניסטגמוס זקוקים ליותר זמן בכדי לזהות אובייקטים שונים. בשל כך, יש לאפשר לילד להתקדם בקצב שלו ולמצוא את הדרך הטובה ביותר למקד את מבטו. כמו כן, מושפעת תופעת ניסטגמוס מגורמים נפשיים, כדוגמת: עייפות, עצבנות או כל בעיה רגשית אחרת, ויש לקחת זאת בחשבון. במקרים מסוימים ניתן לטפל בניסטגמוס גם באמצעות ניתוח.

לאחר גיל 9 ניתן לשפר את הראייה בחולי ניסטגמוס באופן משמעותי בקבוע באמצעות טיפול RevitalVision. השיפור הממוצע בחדות הראייה 2 שורות בלוח בדיקת חדות הראיה.

למידע נוסף לטיפול בניסטגמוס מולד על ידי טיפול RevitalVision לחץ שיקום ראייה ירודה

יצירת קשר

    טלשיר טכנולוגיות רפואיות בע"מ
    רח' המעיין 2, מודיעין, ישראל, 7177871
    טלפון: 077-2123272 | info@revitalvision.com